Sense vejledning og vejning i GretesUnivers

GretesUnivers - Vejen til dit sidste vægttab

Forsvarlig åbning for Sense vejledning

GretesUnivers åbner forsigtigt op med små hold af 4 fra på mandag den 1. marts. Der er 2 meters afstand imellem deltagerne og adgang til håndsprit og mundbind. Har du brug for hjælp til vaneændring og vægttab?
Jeg glæder mig helt vildt meget til at gense mine kursusdeltagere, der har været overladt til sig selv siden december sidste år. Altså hen over jul og nytår. Altså uden at kunne starte/genstarte på sund livsstil i januar måned, som mange “plejer” at gøre.
Vi har i nedlukningsperioden mødtes via Zoom og Facebook. Mange har været tilfreds med denne løsning – når det nu ikke kunne være anderledes. Mange er dog også enige om, at det at mødes fysisk, giver noget andet til vægttabsforløbet og motivationen.

Hvornår starter den fysiske Sense vejledning

Fra den 1. marts vil vi kunne mødes med fornuft – naturligvis under forudsætning af, at deltagerne er Corona symptomfri.

Vi skal øve os på at slippe kur-mentaliteten

Vi starter med at tale om hvordan vi taler til os selv. Og hvorfor så det? Jo, for hvis du vil slippe af med kur-mentaliteten, skal du lære at tale pænt til dig selv. Og som sædvanligt skal vi tale om ugens grøntsag, der er grønkål. Jeg fortæller om denne fortræffelige grøntsag og de muligheder, der er for anvendelse i vores spisekasser.
Vil du vide mere, så vil jeg invitere dig til at kontakte mig for at få en af pladserne på de små hold i Næstved og Glostrup.
Du kan også få hjælp til vaneændring og vægttab på andre måder end på hold. Vil du vide hvordan, så book mig til 30 minutters uforpligtende snak om, hvordan jeg kan hjælpe dig.

Har du svært ved at komme i mål med dit vægttab?

Sæt fokus på din søvn

Søvnmangel er en af de fysiologiske faktorer, der stresser din krop og som kan gøre det vanskeligt for dig at komme i mål med dit vægttab. Er du en af de mange, der mener, at du er for træt til at kunne koncentrere dig om kostomlægning og derved opnå dit ønskede vægttab?

Søvn er en undervurderet faktor i forbindelse med vægttab. Dine søvnproblemer kan rent faktisk stamme fra, at du spiser forkert. Det er lidt ligesom den med hønen og ægget. Hvad kom først?

Inflammation

Måske har du inflammation i kroppen på grund af den kost, du spiser. Inflammation starter i tarmen og spreder sig derfra via blodet til resten af kroppen. Der findes mange forskellige inflammationssygdomme. Gigt er en af dem. Gigt er betændelse i leddene, der kan være meget smertefuldt. Det kan bl.a. påvirke din søvn. Betændelsen kan dæmpes ved hjælp af antiinflammatorisk kost. Gevinsterne ved at leve af en antiinflammatorisk kost er mange! Bedre søvn er en kæmpe stor gevinst. Men vi skal ikke glemme at det også giver stabilt blodsukker, lavere kolesterolniveau, fornyet energi, bedre hormonel balance, bedre fordøjelse, flottere hud og vægttab.

Start med de timer du sover

Et af stederne du kan sætte ind i forhold til at starte dit vægttab (eller forbedre det) er søvnen. Start med at finde ud af, om du rent faktisk sover det antal timer, din krop har brug for.

Jamen hvordan finder jeg ud af det, Grete?

Kig på hvor mange timer du sover, når du har fri. I weekenderne eller i din ferie. Hvis du sover 7,5 time hver nat i ferien og vågner uden vækkeur, så er det de timer, din krop har brug for at sove. Og så nytter det ikke noget at du kun sover 6 timer hver nat, når du ikke har ferie. Så mangler der jo 1,5 time hver nat. Kroppen kommer til at mangle energi. Og hvis den ikke får energien fra søvnen, sender hjernen krav om energi på en anden måde. Den hurtigste måde at få energi på er fra sukker / kulhydrater. Så det er de signaler, hjernen sender: “jeg må ha noget sødt eller lækkert brød”. Og du er for træt til at stå imod og holde fast i din beslutning om et vægttab.

Sådan ændrede jeg min søvn

Da jeg i sin tid blev opmærksom på, at jeg fik for lidt søvn, sov jeg 5 timer hver nat i hverdagene. Jeg syntes ikke jeg havde tid til at sove. Jeg skulle jo tidligt op, transport til arbejdet, arbejdede de obligatoriske 7,5 timer, transport hjem, købe ind, lave mad (og nogen har oven i købet også lektielæsning med børn, putte børn og madpakker). Så når jeg endelig var færdig med alt det, så var der ikke mange timer tilbage til mig og det, jeg syntes var sjovt. Derfor gik jeg ikke tidligt i seng. Jeg sad længe oppe og smånikkede i sofaen eller faldt i søvn samme sted. Da jeg besluttede at gøre noget ved det, flyttede jeg meget langsomt på min sengetid. Jeg startede med at gå i seng 15 minutter tidligere end jeg plejede i 2-3 uger. Jeg flyttede derefter igen min sengetid 15 minutter indtil jeg ramte de 7 timer, min krop har brug for at jeg sover. Måske skal du bruge mindre. Måske skal du bruge mere. DU skal være ansvarlig for at finde ud af, hvad din krop har brug for.

I den kommende tid vil jeg komme med flere tips til bedre søvn. Jeg taler en del om søvn med mine kursister/gæster i GretesUnivers. Mange har søvnproblemer og får stor vægtmæssig fordel af at fokusere på søvnen. Har du lyst til at arbejde mere fokuseret med dit vægttab og de årsager, der gør den vanskeligt for dig at smide dine overflødige kilo, så kontakt mig for en gratis, uforpligtende snak om, hvordan jeg kan hjælpe dig bedst muligt.

Sørg for at skabe de bedst mulige forhold for din krop f.eks. via søvnen.

Nyt webinar om vaneændringer og varigt vægttab

Vil du have

5 enkle, men ofte oversete, trin til et varigt vægttab

Er du klar til at give den gas med vaneændringer?

Det er jeg!

Tirsdag den 2. februar kl. 19 kan du deltage i gratis webinar, hvor du vil få tips til, hvordan du kan starte din sidste vægttabsrejse. Vaneændringer er en nødvendig forudsætning for at et vægttab bliver varigt, og at det derved bliver dit sidste vægttab.

Hvis du taber dig ved hjælp af en fastlagt kur, vil du formentlig tage det hele (og måske lidt til) på igen, når kuren er færdig.

Hvis du derimod ændrer dine vaner for evigt, vil det ende med at blive automatiserede handlinger, som bliver en del af din livsstil. Er de nye vaner sunde og fornuftige, vil du samtidig opnå et vægttab, der holder.

I løbet af webinaret kommer jeg ind på flere muligheder for at ændre vaner. Så glæd dig til en time, hvor du får flere tips til vaneændringer, der kan skabe det vægttab, du drømmer om.

Læs mere og tilmeld dig her

Hvis du ikke kan vente med at komme i gang med dine vaneændringer, vil jeg invitere dig til at starte med min e-guide, 5 nøgler til et varigt vægttab. Guiden er gratis. Den koster kun din e-mail. Du får den lige her

ONLINE foredrag om kost og lavt stofskifte

Danmark har fået nye kostråd

I dag har Danmark fået nye officielle kostråd. De er reduceret fra 10 til 7 og de er blevet mere forståelige for mange. Der tales om mad frem for næringsstoffer.

Mindre kød og flere grøntsager, bælgfrugter og fuldkorn er den korte version.

Syv enkle anbefalinger til morgenmaden, mellemmåltidet, madpakken og middagsbordet skal gøre danskerne sundere og samtidig give klimaet en håndsrækning.

De syv kostråd

Spis planterigt, varieret og ikke for meget
Spis flere grøntsager og frugter
Spis mindre kød – vælg bælgfrugter og fisk
Spis mad med fuldkorn
Vælg planteolier og magre mejeriprodukter
Spis mindre af det søde, salte og fede
Sluk tørsten i vand

Følg disse links og læs mere på altomkost.dk.

Bælgfrugter – hvad er det og hvordan kan du bruge dem?

Det giver Fødevarestyrelsen et bud på her: Bælgfrugter – hvad er det, og hvordan kan jeg bruge dem?

Bælgfrugter er fx

  • linser – grønne linser, røde linser, puylinser, belugalinser
  • brune, sorte og hvide bønner
  • kidneybønner
  • hestebønner
  • kikærter

Bælgfrugter kan fx bruges

  • I gryderetter
  • I salater
  • I supper, fx i grønsagssuppe eller linsesuppe
  • ”Deller” lavet af linser, bønner eller kikærter.
  • Postej af bælgfrugter
  • Burger med bøf af bønner
  • Chili sin carne, dvs chiligryde uden kød
  • Ristede kikærter som topping på salat og suppe

Her får du et forslag fra Fødevarestyrelsen til en lækker Blomkålstærte

Sense Livsstilshold lørdag formiddag i Næstved

Skal livsstilen forbedres og vanerne ændres? Har du brug for støtte og inspiration til dit sidste vægttab?

I GretesUnivers starter et nyt kursus lørdag den 9. januar 2021. Kurset strækker sig over 3 måneder og er delvis tilstedeværelse og delvis online. Vi mødes fysisk hver 2. uge og i lukket Facebook gruppe via Zoom hver 2. uge. Hvis du ikke kan deltage live på onlinemødet, kan du se det, når det passer dig.

  • Opstart: Lørdag  9. januar kl. 10.00 – 12:00 (UDSAT P.G.A. CORONALUKNING – NY DATO KOMMER)
  • Mødedatoer: 23/1 – 6/2 – 20/2 – 6/3 – 20/3 – 3/4 2021 kl. 10:00 – 11:00
  • Onlinedatoer: 16/1 – 30/1 – 13/2 – 27/2 – 13/3 – 27/3 kl. 10:00 – 11:00

På kurset vil du få alle de redskaber du skal bruge til at komme til bunds i de vaner, der har spærret vejen for at du når din drømmevægt.

På kurset vil vi gennemgå:

  • Sense-principperne og hvordan du kan bruge dem effektivt i din hverdag
  • Hvordan du kan ændre din livsstil
  • Hvordan du kan arbejde med dine vaner, så de kommer til at støtte dit ønske om vægttab
  • Erfaringsudveksling mellem medlemmerne
  • Spørgerunde
  • Mulighed for vejning **
  • Hjælp til kropsmål første gang
  • Og meget mere !

** Første og sidste gang har du mulighed for at få en kropsanalyse oveni vejningen.

BONUS: Du tilbydes ½ times individuel samtale i løbet af kurset.

PRIS: 1.295,00 kr.
(3 rater a´ 450,00 kr. – incl. gebyr for rater )

  • 13 ugers støtte, motivation og opbakning
  • Garanteret vægttab i DIT tempo
  • Måling af BMI, fedtprocent m.m. ved start og slut

Tilmeld dig kurset i dag. Der er kun 9 pladser på dette hold i Næstved.

Man kan tilmelde sig eventet ved at klikke her

Betaling sker her i shoppen eller via MobilePay 44688

Har du brug for fortsat støtte efter forløbet, kan du komme i lørdagscafeen hver 2. lørdag kl. 12:15 – 13:15 eller du kan fortsætte på et af livsstilsholdene mandage og tirsdage kl. 17:00 – 18:15.

Flere hold åbner i Glostrup i 2021

Om knapt en måned – den 6. januar 2021 – åbner GretesUnivers igen dørene i Glostrup for at hjælpe borgere fra Københavns Vestegn med at ændre vaner.

2020 har i sandhed været et mærkeligt år. Et år hvor mange har arbejdet hjemmefra, har mistet deres arbejde, har følt sig utrygge på grund af den dumme pandemi eller noget helt fjerde.

Mange har været alt for mange gange i køleskabet og/eller i køkkenskufferne og har spist mere ufornuftigt end de plejer. Med Corona-kilo til følge.

GÆLDER DET OGSÅ DIG?

  • Skal 2021 være året hvor du gør op med de ekstra kilo, du har på sidebenene?
  • Kunne du tænke dig at få kontrol over din spisning og overspisning?
  • Drømmer du om at få et afslappet forhold til mad?

På baggrund af stor efterspørgsel på holdundervisning i dagtimerne, åbner jeg 2 små hold onsdag kl. 13:30 og kl. 15:00. De senere hold kl. 16:30 og kl. 17:30 eksisterer stadig med få ledige pladser.

Vi holder til i Cafe Dalvangen, Dalvangsvej 54 i Glostrup.

  • Tilmelding og forudbetalt kursusgebyr (evt. rater) er en forudsætning for at du kan sikre dig en plads på holdet.
  • Hvis du ikke har kendskab til Sense fra tidligere deltagelse hos en SenseVejleder, skal du starte med en intropakke, der indeholder en konsulenthåndbog og 1 times undervisning i Sense principperne. Intropakken koster 450,00 kr.
  • Derefter køber du et 3 måneders forløb med ugentlig vejning og undervisning til 1.495,00 kr. Du har mulighed for at betale 3 rater a’ 550,00 kr.
  • Kan du ikke deltage hver onsdag, har du mulighed for at købe klippekort til 1.150,00 kr. for 10 klip.

Alle der tilmelder sig og betaler fuldt gebyr inden den 1. januar 2021 vil modtage en ekstra bog som velkomstgave. 

Jeg har gavekort til alle mine ydelser, så du kan skrive dem på din ønskeseddel til jul og henvise den glade giver til at kontakte mig.

Hvis du lige vil overveje om Sense er noget for dig, kan du tilmelde dig min e-mail serie 5 nøgler til et varigt vægttab.

Det kan du gøre ved at klikke her.

Skal du ha’ min hjælp på anden vis?

Måske har du allerede fundet ud af, at du kan bruge min hjælp til dine vaneændringer, men du kan ikke deltage på et af holdene om onsdagen. Måske ved du bare ikke lige, på hvad plan du skal have hjælpen.

Book en gratis afklarende samtale på 30 minutter, så vi sammen kan finde den bedste løsning for dig.

Samtalen kan foregå ved fysisk møde i Næstved eller Glostrup, online via Zoom/Skype eller pr telefon.

Start via shoppen her

 

Skab en dejlig dag.

Mange kærlige hilsner

Grete

Black Friday 2020

Igen i år er der 25 % rabat på ALLE ydelser i GretesUnivers i anledning af Black Friday. Rabatten gælder fra NU og resten af weekenden.

Køb din ydelse NU selvom du først vil starte til januar. Alle købte ydelser skal påbegyndes inden udgangen af januar 2021. Rabatten gælder IKKE ratebetalinger.

Du kan altså købe følgende ydelser (klik og se hvad ydelsen indeholder):

For at få rabatten, skal du tilføje ydelsen til indkøbskurven og i forbindelse med Tjek ud, skriver du kuponkode BF20

 

Et godt sted at starte dit vægttab er med denne video, der giver dig 5 nøgler til et varigt vægttab. Den er næsten gratis. Den koster kun din e-mail 🙂

 

Jeg glæder mig til at hjælpe dig med at opfylde dine drømme

Kærlig hilsen
Grete

 

 

 

 

 

Sense i Glostrup har vokseværk

 

 

I Glostrup og omegn interesserer borgerne sig i stigende for sundhed og livsstilsændring.

For at sikre at der kan holdes afstand imellem kursisterne, der er vilde med at lære om vaneændring og vægttab, har GretesUnivers valgt at udvide til 2 hold.

Begge hold mødes hver onsdag.

Hold 1: Undervisning og erfaringsudveksling kl. 16:30-17:15 – Vejning kl. 17:15:17:30

Hold 2: Vejning kl. 17:30-17:45 – Undervisning og erfaringsudveksling kl. 17:45-18:30

Kursussted: Café Dalvang, Dalvangsvej 54, 2600 Glostrup

Det nuværende hold bliver fordelt på begge hold. Der er nu ledige pladser på begge hold. Men skynd dig, hvis du vil hjælpes sikkert igennem julemåneden, så der ikke bliver for mange julekilo at slås med til januar. Få hjælp til selvhjælp og lad dette være dit sidste vægttab. Fordi du lærer, hvordan du får madro og får ændret dine vaner, så din yoyo-vægt stopper.

Book en GRATIS afklarende samtale for at aftale, hvornår du kan starte. Klik her

Jeg glæder mig til at støtte dig igennem dit vægttab.

Kærlig hilsen

Grete

 

Foredrag om Sense og Lavt stofskifte

Lavt stofskifte er en undervurderet og overset folkesygdom.

Mange siger, at man ikke tager på af lavt stofskifte.

Jeg har hørt fra en del kvinder, at de får besked af deres læge om, at det ikke er på grund af deres stofskiftet, at de er overvægtige.

Mange bliver beskyldt for at være dovne og uden selvdisciplin, fordi de ikke er slanke.

Ja, mange overvægtige spiser sikkert for meget og rører sig for lidt. Men hvis du lider af lavt stofskifte eller begyndende lavt stofskifte, er det sikkert svært for dig at tabe dig.

Så længe stofskiftet er lavt og det ikke er velbehandlet har du brug for medicinsk behandling før du kan tabe dig. Det har forskningen vist masser af gange.

Når du først er velbehandlet med dit stofskifte, kan du begynde et vægttab. Men det er ikke nemt. ALLE har svært at tabe sig. I hvert fald hvis de ikke ændrer vaner. Der skal meget selvdisciplin til og konstant fokus for at tabe sig – særligt hvis det skal være et varigt vægttab. Og så tyder det på, at du er 4 gange længere tid om at tabe dig, hvis du har sygdommen lavt stofskifte, end folk, der ikke er ramt af denne sygdom.

Det mangler i den grad viden på området vedr. lavt stofskifte. Vi skal hele tiden argumentere og få folk til at forstå, at lavt stofskifte er en alvorlig sygdom – og at ét af de mange symptomer er vægtøgning. Og mange alment praktiserende læger ved intet om sygdommen. De kan ordinere en blodprøve og se i en tabel, når resultatet foreligger, om der skal ordineres mere eller mindre medicin.

Det er vigtigt at man får den rigtige behandling, inden varigt vægttab kan ske.
Ikke hvilken som helst behandling – den rigtige behandling. Og hvad er så det? Det er den behandling, der virker, og får dig tilbage til din normale tilstand – eller så tæt på du kan komme. Om det er T4 behandling eller kombinationsbehandling med T4/T3 – eller Thyroid, det skal lægen afklare. Det vigtige er at du har det godt. Og ja, vægten betyder meget for, hvordan vi har det. Så vægttab kan være medvirkende til at du får det godt af behandlingen.

Du kan også gøre noget selv. Du skal selv tage ansvar for at få dit liv tilbage, som det var før du blev syg.

Jeg blev syg i 2001 med mit stofskifte. Jeg har været fejlmedicineret meget lang tid og slet ikke fået den vejledning, jeg skulle have haft. Men på grund af min stædighed og vedholdenhed har jeg i dag fået et godt liv, så tæt på normalen før 2001.

Jeg har dels taget ansvar for at søge oplysninger om sygdommen. Jeg har læst og læst og spurgt og spurgt. I øst og i vest. Jeg lærte hen ad vejen at vurdere, hvilke oplysninger der var valide og hvilke der skulle undersøges nærmere. Jeg er stædigt blevet ved med at finde en læge, der vidste noget om min sygdom og der ville hjælpe mig til at få det tåleligt igen. Og så har jeg søgt oplysninger om, hvilke fødevarer jeg skal holde mig fra, hvilke jeg skal begrænse og hvilke jeg skal skrue op for.

Denne viden vil jeg give dig ved dette foredrag. Og hvis du har lyst, kan jeg hjælpe dig videre med dit vægttab, som jeg har hjulpet adskillige andre kvinder med lavt stofskifte. De opsøgte mig og var tvivlende. Kunne det nu være rigtigt, at de alligevel kunne tabe sig trods sygdommen, dog med en god portion tålmodighed. Ja der er muligt.

Klik herunder for at booke din plads og betal gebyret ved at tilføje bestilling til kurv på denne side.

Jeg glæder mig til at se dig og hjælpe dig.

 

Jeg har planlagt følgende foredrag:

Mandag den 19. oktober 2020 kl. 19:00 – 20:30

Du kan tilmelde dig eventet ved at klikke her