Forkæl dit blodtryk med et 3 dages minikursus

Forhøjet blodtryk kaldes også for den stille dræber

Det er nemlig langt fra sikkert, at du mærker noget til det, før du får alvorlige komplikationer som hjerteanfald, blodpropper i hjernen eller hjertesvigt.

Ved hjælp af kost- og livsstilsændringer kan du reducere blodtrykket betydeligt i løbet af meget kort tid. Ved at foretage få ændringer i din livsstil kan du få lavere blodtryk på få uger.

På minikurset får du redskaber til at starte på din nye blodtryksvenlige livsstil, der vil forkæle dit blodtryk.

Hvilken personlig erfaring har jeg?

I efteråret 2022 begyndte jeg at give fokus og at være kærlig overfor mit blodtryk og min krop. Jeg ville undgå at blive sat OP i medicindosis. Jeg besluttede mig for at gå til modangreb på mit blodtryk med mad og livsstil og se, om det var muligt at sænke blodtrykket via livsstil. Min rejse startede 24.10.2022.
Efter 11 måneder blev jeg medicinFRI og den 23/10-23 (364 dage efter start) fjernede min læge Amlodipin fra min receptliste på apoteket 💪

Jeg er IKKE læge. Jeg er kostvejleder og vanecoach. Jeg ved derfor en del om kost og en del om vaner.

Det er vigtigt for mig at understrege, at hvis du er i behandling med blodtrykssænkende medicin, skal du starte med at tale med din læge om, at du nu vil begynde at give dit blodtryk og din krop fokus og kærlighed med kost og livsstil. Så skal du nok aftale en ekstra kontrol, hvis den ikke ligger lige for i kalenderen.

Hvad skal du spise, hvis du har forhøjet blodtryk
ELLER VIL PASSE PÅ, AT DU IKKE FÅR DET?

Gennem mit arbejde med kostvejledning siden 2011, har jeg erfaret, at mange mennesker slet ikke ved, hvordan sund kost skal sammensættes, så vi får størst mulig helbredsmæssig udbytte af det. Og når det kommer til forhøjet blodtryk, er det endnu mere vigtigt at spise det rigtige og begrænse særlige fødevarer.
Hvis du har forhøjet blodtryk, er det vigtigt, at du får rigeligt med frugt, grøntsager og bær og supplerer med nødder, frø og kerner. Derudover skal du spise fede eller halvfede fisk, så du får de sunde omega 3 fedtsyrer, der også er med til at reducere blodtrykket.

Nøjagtigt hvordan du skal sammensætte din kost og hvilke mængde du skal stræbe efter, kommer du til at lære, når du køber dette 3 dages online minikursus i GretesUnivers.

Hvad kan du forvente

Her kan du læse hvad du kan forvente dig af indholdet på minikurset:

Dag 1: Intro til blodtryksvenlig kost

Dag 2: Måltider og næringsstoffer

Dag 3: Basislager, planlægning og hvordan fortsætter du rejsen

  • Kurset starter søndag den 9. juni 2024.
  • Når du har investeret i kurset, får du straks en e-mail i din indbakke med blandt andet et link til kursets arbejdsbog
  • Du får i samme e-mail tilsendt link til kursets Facebookgruppe. Her banker du på med det samme og venter på, at døren åbnes for dig.
  • Kurset er online på Facebook og har til formål at levere viden for dig, der gerne vil skabe dit fremtidige sunde liv med sund mad.
  • Der bliver dagligt lagt små videoer i kursets Facebookgruppe, der uddyber emnerne i arbejdsbogen.
  • På kursets første og sidste dag vil jeg være LIVE i Facebookgruppen kl. 19:00. Her kan du spørge om emnerne i arbejdsbogen.
  • Hvis du ikke kan deltage på LIVE, vil der ligge et opslag i kursets Facebookgruppe, hvor du har mulighed for at stille spørgsmål, som jeg så besvarer på LIVE.
  • Den positive sidegevinst efter kurset kan være vægttab og sundere kolesterol-tal, hvis det er en udfordring for dig
  • Du kan allerede nu blive medlem af den gratis Facebookgruppe, hvor du får fællesskab og peptalks og hvor du har mulighed for at være aktiv og tage ansvar for det sunde liv, du drømmer om.

Hvad siger tidligere kursister fra minikursus & 3 måneders forløbet?

Hvordan kommer du videre?

Hvis du, efter gennemført minikursus, vurderer at du har brug for mere hjælp til at ændre din livsstil, har du flere muligheder:

Jeg er ved at planlægge og udvikle et nyt 8 ugers kursus, der starter i andet halvår 2024, hvor du får

  • Tips og tricks til at tage sundere valg i din hverdag
  • Lærer mere om hvilken mad, der er godt for dit blodtryk, din sundhed og dit kolesteroltal
  • Lærer hvordan du får din krop i næringsmæssig balance
  • Lærer hvordan du slipper kurmentaliteten
  • Modtager en e-bog med blodtrykevenlige opskrifter til alle måltider
  • Får et fællesskab og får svar på de spørgsmål du evt. har i forhold til din nye blodtryksvenlige livssti

Midikurset afvikles efter samme princip som minikurset med ugentlige videoer, LIVES og fællesskab i lukket Facebookgruppe.

Begynderkursus

Du kan også investere i online Begynderkurset Sundt blodtryk med en enkel livsstil, hvor du i 5 videoer bliver ført igennem

  • Madkategorier – hvad er godt at spise og hvor skal du holde igen
  • Grøntsager, frugt og vitaminer
  • Proteiner – både fra dyr og planter
  • Kulhydrat herunder
  • Sukker, hurtigt optagelige hvide kulhydrater
  • Lakrids
  • Salt
  • Fedtstoffer
  • Forarbejdet mad vs. at lave maden selv ud fra naturlige råvarer
  • Alkohol
  • Positive bivirkninger ved din nye livsstil

Begynderkurset er du selv ansvarlig for at gennemføre og du får tilbud om at deltage i et Zoommøde for nye kursister, for at sikre at kostprincipperne er på plads.

3 måneder online

Endelig kan du vælge at fortsætte online på et 3 måneders forløb*. Her får du belyst de resterende emner af KRAMSS faktorerne.

Kurset er for kvinder 50+ – både dig der allerede har fået konstateret forhøjet blodtryk og for dig, der gerne vil lære at leve sundere, så du minimerer risikoen for at få sygdommen.

På forløbet er der rig lejlighed til at spørge, hvis du føler dig usikker eller har brug for at få noget gentaget. Mit formål er først at slippe kursisterne, når de føler sig sikre på din nye livsstil.

Kursisterne på 3 måneders forløbet har også adgang til begynderkurset. Den 15. i hver måned er der Zoommøde for nye kursister, for at sikre at kostprincipperne er på plads. Du er velkommen til at deltage uden yderligere omkostninger på det førstkommende møde efter du har investeret i dit begynderkursus. Dette gælder også selvom du er kvinde 50- eller mand.

3 måneders forløbet indeholder ubegrænset skriftlig sparring med GretesUnivers via e-mail, 2 individuelle coachingsamtaler, adgang til “Det store fællesskab” blandt kursister med daglige peptalks i lukket Facebookgruppe, ugentlige møder med undervisning i vaneændring og alle de emner, der hører med til en blodtryksvenlig livsstil, der ikke har med kosten at gøre.

Du kan tilkøbe yderligere individuelle coaching sessioner til en meget favorabel pris.

*Hvis du beslutter dig for at fortsætte på et 3 måneders forløb inden der er går 30 dage fra dit køb, fratrækkes prisen for begynderkurset i prisen for 3 månedersforløbet. Kontakt GretesUnivers for at få tilsendt en rabatkode.

Hjælpen er på vej!

Er du i tvivl om det er noget for dig?

Du skal da med på kurset i GretesUnivers fordi

Du gerne vil ha’ din krop i balance

Du gerne vil have god viden om din vej imod en ny livsstil

Du er vild med enkel sundhed

Din krop fortjener det bedste

Du prioriterer kvalitet

At prioritere din sundhed er selvkærligt

Kærlig hilsen
Grete

Din vanecoach

Jeg hedder Grete Heslou og jeg er Kostvejleder, Mentor i mad og psyke med speciale i Sense samt Vane- og Overspisningscoach.

Jeg har selv forhøjet blodtryk på grund af en stofskiftesygdom. Jeg har valgt at specialisere mig indenfor kost og livsstil, der tilgodeser forhøjet blodtryk, for at undgå at blive sat op i medicindosis og måske på længere sigt blive sat ned i medicindosis.

Jeg hjælper dig til en varig og sund livsstil med coaching og undervisning på hold. En livsstilsændring på egen hånd kan virke udfordrende og uoverskueligt. Men jeg ved, at du kan. Og jeg vil gerne hjælpe og støtte dig.

Jeg har mange års erfaring med at hjælpe hundredevis af overvægtige mennesker med vægttab. Det har jeg gjort både på små trygge hold, ved hjælp af individuel coaching og via online forløb, både på hold og individuelt. Overvægt fører ofte til livsstilssygdomme som forhøjet blodtryk. Når du ændrer din livsstil så den er sundere for dit blodtryk, vil du højst sandsynligt også reducere din vægt.

Jeg glæder mig til at inspirere dig til at starte din nye livsstil og til at støtte dig på rejsen.